Cornelia, lid van de rijke elite in Boekarest, neemt de regie in handen nadat haar 34-jarige zoon een dodelijk ongeluk heeft veroorzaakt. Een persoonlijk drama dat tevens de morele malaise toont binnen de corrupte structuren in Roemenië. Niets in deze film is zwart-wit, alle personages zijn te begrijpen. Knap gespeeld en genuanceerd gebracht door regisseur Calin Peter Netzer.
Binnenhuisarchitecte Cornelia is zestig jaar. Haar zoon Barbu, 34 jaar en enig kind, doet zijn uiterste best om zich onafhankelijker op te stellen. Hij heeft zijn eigen auto gekocht, woont samen met een vriendin, die overigens niet aan Cornelia’s maatstaven voldoet en mijdt zijn moeder zoveel mogelijk.
Wanneer Barbu betrokken is bij een tragisch auto-ongeval, neemt Cornelia’s moederinstinct het over en gooit ze al haar connecties in de strijd om hem uit de gevangenis te houden. Ze verwacht dat hij hierdoor wel weer bij haar terug zal komen en dat alles weer wordt zoals vroeger. Geen onlogische gedachte, gezien zijn apathische toestand. De lijn tussen moederliefde en egoïstische manipulatie is echter heel dun. Is Cornelia uiteindelijk wel in staat is haar kind los te laten?
Child’s Pose gaat over vele facetten van het leven. Allemaal fictie, maar net zo authentiek overkomend als een documentaire.